Terlupa

Ni gambar ObAma tepuk
dahi, macam aku tadi.
Balik kerja petang tadi, aku singgah stesen minyak Petronas Jln Hj Kosai. Letak je kereta di sebelah pam minyak, aku ke kaunter pembayaran. "Do ploh", aku kata sambil menghulur duit lalu menunjukkan kereta ku. Siap bayar, aku ke kereta semula, naik, start enjin dan terus mmandu sambil bersiul-siul. Punya la hepi dapat siapkan kerja cepat hari ini. Balik pun cepat.

Ada le lebih kurang separuh perjalanan nak sampai ke rumah, baru lah aku sedar.. Lak, tadi aku dah bayar tapi aku tak isi minyak, terlupa!! Amende le. Muda-muda lagi dah pelupa.

Crossover ku.
Dengan segera aku berpatah balik ke stesen minyak berkenaan. Nasib baik awek yang jaga kaunter tu ingat dan kenal kereta aku yang antik ni. Dapat lah aku mengisi minyak yang aku dah bayar tadi. Kalau tidak, rugi aku do ploh inggit.

Ulasan