10Gambar, bahagian 2

Klik gambar untuk terus ke sumber.



Hanya kelihatan lampu di waktu malam. Benda yang dikatakan UFO ini dirakam menggunakan kamera henfon, melayang di ruang udara sebuah perkampungan di Kuta, Bali.

Phh.. tak terkomen bila tengok gambar ni. Macamana boleh ada wanita yang yang sanggup menjadikan dirinya begini rupa.. titanium ditanam di kulit kepala untuk dijadikan tanduk, tattoo di merata badan serta muka, tindik sana tindik sini dan yang kat telinga tu.. mak ooi, sebesar-besar lubang. Yang telinga tu kita tahu lah dia ikut stail wanita kaum Mursi di Ethiopia. Tapi yang lain tu dia ikut stail apa? Hantu kot?

Sebuah gunung berapi di selatan Chile telah meletus, menyemburkan asap dan abu tinggi ke udara pada 5 Jun, 2011. Gunung Berapi Puyehue meletus buat pertama kali dalam tempoh setengah abad pada 4 Jun, 2011, memaksa lebih dari 3,500 orang penduduk sekitar berpindah. Awanan abu berarak hingga ke Argentina.

Pendaki perlu berehat sebelum meneruskan pendakian mereka yang memakan masa berhari-hari untuk sampai ke puncak. Jadi bagaimana mereka berehat dan tidur jika mereka sedang berada di permukaan yang menegak ke atas? Lihat gambar.. ngeri. Mereka bukan mendirikan khemah tapi menggantungkan khemah, 4,000 kaki dari paras tanah!

Stesen janakuasa tenaga elektrik menggunakan tenaga matahari yang telah siap dibina dengan kos £260 juta. Dengan panel sebanyak 2,650 meliputi 185 hektar kawasan, stesen janakuasaberkenaan dijangka mampu menghasilkan 110 GWh/tahun - cukup untuk membekalkan tenaga kepada 25,000 rumah di Andalusia, Sepanyol.

Alamak!! Terkejut sungguh Sergey Kotelnikov, jurugambar berkenaan. Lihat lah mukanya tu. Apa tidaknya, harimau bintang liar yang nak digambar melompat ke atas kenderaan di mana dia berada.

Puting beliung mengganas, merentasi Massachusetts, mengorbankan sekurang-kurangnya empat orang. Taufan yang melanda telah menyebabkan kerosakan besar di Springfield, bandaraya ketiga terbesar.

Imej yang dipudarkan adalah imej bayi baru lahir, hancur di bahagian kepala dipercayai dicampak dari tingkat lima bangunan. Apa kejadahnya ada manusia sanggup berbuat begitu? Nak kata binatang.. orangutan tu pun binatang. Tapi takda dengar cerita pulak orangutan buang bayinya dari atas pokok. Bagi bayi malang ini.. syurga di bawah telapak kaki siapa??

Jed Mildon, 24, dari New Zealand menjadi orang pertama yang menyempurnakan satu putaran tiga-kali kebelakang (a triple back flip.. kata ongputih) dengan menaiki basikal BMX.

Telefon bimbit yang paling popular (Mei) dan digelar 'Brightest star' di GSM Arena, Samsung I9100 Galaxy S II.

Ulasan

SRenungan berkata…
seram tengok..