Ibu yang sakit tenat tetap mahu melihat hari pertama anak lelaki ke sekolah ... dan meninggal pada hari berikutnya

Seorang ibu yang tabah mencari kekuatan untuk berada pada hari pertama anaknya ke sekolah sebelum kanser meragut nyawanya.

Tindakan terakhirnya dalam melawan penyakit, Gemma Hogg, 31 tahun, keluar dari pusat rawatan dan 'bermatian' mahu melihat anaknya Thomas, 4 tahun, pergi ke sekolah kanak-kanak.

Dia kemudian kembali ke rumah perawatan di Crawley, Sussex, dan meninggal sehari kemudian pada hari Selasa, 7 September, dikelilingi oleh keluarganya.

Ibu bangga, anak bangga: Gemma Hogg bergambar bersama anaknya di depan rumah sebelum mereka bertolak ke sekolah.

Selepas menghantar anaknya, Gemma terpaksa pulang semula ke rumah perawatan dan meninggal dunia keesokan harinya.

Krismas terakhir bersama: Berkumpul di bawah pokok Krismas, Simon dan Gemma merangkul ketiga orang anak mereka.

Pada bulan Januari 2010, Puan Hogg diberitahu bahawa kansernya telah merebak dan tidak boleh disembuhkan lagi. Tanpa mengenang dirinya yang semakin tenat, ibu tabah ini mula mempersiapkan anak-anak sebelum pemergiannya.
Ayahnya berkata: "Dia telah menyediakan bantal yang dibuat dengan fotonya di atas setiap bantal untuk ketiga-tiga orang anaknya berserta dengan kata-kata 'Bila kamu perlu pelukan aku selalu di sini '."
Dia juga membuat kotak-kotak kenangan, menulis sebuah jurnal hidupnya dan memiliki banyak foto yang diambil bersama keluarganya. #Mail Online

Ulasan