18SX: Cerita Lucu yang tak lucu

Samad, seorang ahli perniagaan yang berjaya di ibukota, sibuk menguruskan perniagaannya. Isteri nya, Leha seorang surirumah sepenuh masa, gemar menghabiskan masa bersama kawan-kawan nya kesana kemari. Sudah hampir sepuluh tahun Samad berkahwin tapi belum mempunyai anak.

Pada satu hari, dalam perjalanan pulang dari urusan nya di utara Semenanjung, Ramli, pemandu nya bertanya,”Esok saya nak minta cuti, kalau boleh tiga hari sebab ada hal kat kampung.. boleh tak encik Samad?” “Boleh.. aku pun tak kemana-mana seminggu ni, nak rehat,” Samad segera menjawab.

Setiba nya di rumah, mendapati isteri nya tiada Samad pun bertanya kepada Aminah, orang gaji nya. Aminah menjawab,”Buk Leha baru ke Singapura sama temen-temen.. dia bilang esok baru pulang.” Samad tak terperanjat. Bagaikan sudah menjadi kebiasaan isteri nya itu kemana-mana tanpa memberitahu.

Dengan ketiadaan Ramli yang telah pulang ke kampung, petang itu Samad membawa Aminah bersiar-siar di sekitar Kuala Lumpur. Dalam diam-diam sebenar nya telah lama Samad mengidamkan Aminah, seorang janda muda yang cantik berumur 24 tahun berasal dari seberang, lebih kurang enam bulan menjadi orang gaji nya. Jauh malam mereka baru pulang.

Dengan pujuk rayu dan sogokan wang, Aminah akhir nya rebah ke pangkuan Samad. Di bilik orang gaji nya, pada malam itu berlaku lah perbuatan sumbang antara Samad dan Aminah. Samad yang hampir dua bulan tak ‘melepaskan geram’ berhempas pulas dengan sepenuh tenaga menggagahi Aminah, membuatkan Aminah terkulai layu, keletihan.

Selesai saja adegan CENSORED itu, Samad pun mengenakan pakaian nya. Aminah yang masih berbogel duduk di penjuru katil, bertanya, "Pak Samad.. saya sama Buk Leha, mana lebih enak?” Sambil ketawa kecil Samad menjawab, "Minah la”. Aminah tercengang. Dia yang seolah-olah tak berpuas hati dengan jawapan itu berkata lagi, "Lho.. kok kata Bang Ramli, lebih enak Buk Leha.”?????

Cerita rekaan, tiada kaitan dgn sesiapa

Ulasan