Nombor telefon siapakah itu

Pada 29 Oct aku menerima panggilan dari nombor yang tak ku kenali. Aku jawab tapi pemanggil terus menutup telefon. Kemudian pada 29 Nov, 30 Nov dan 3 Dec juga aku menerima panggilan dari nombor yang tak ku kenal. Aku jawab. Senyap.

Aku jadi curiga dan tertanya-tanya siapakah yang membuat panggilan tersebut. Bagaimanapun, aku tidak membuat panggilan balik kerana aku berpegang pada kenyataan yang pernah aku baca, 'Abaikan SMS atau panggilan yang mencurigakan dari nombor yang tidak anda kenali.' Mereka mungkin scammer.

Nombor-nombor telefon yang tidak ku kenali ini terus beberapa kali cuba menghubungi ku sehinggalah semalam. Aku tak jawab. Biarkan.

- Hari ini takda call nampaknya.


Di portal CCID, aku semak nombor-nombor telefon berkenaan.

Maklumat: 'Tiada Report Diperolehi
Walau Tiada Report Diperolehi, Ini Tidak Bermaksud Selamat,
Sila Berwaspada'

Belum tau lagi.. nombor telefon siapakah itu

Ulasan