Indomie disahkan selamat dimakan



Berita baik, sebab aku suka makan mi segera - berbagai jenama termasuklah Indomie. Mi segera telah beberapa kali melegakan perut lapar ku di waktu tengah malam.

Cerita sikit (kisah benar):

Tengah malam, ketika anak isteri ku sedang lena dibuai mimpi, aku ke dapur.. buka tudung periuk, ada sepotong kecil ikan pari masak asam pedas, sayur kangkung ada sikit di piring dalam tudung saji. Nasi.. dah habis! Aku terus buka peti sejuk, keluarkan udang galah yang aku pancing petang tadi (mancing dapat 4 ekor, seekor besar selain nya sederhana besar). Ambil 2 ekor, buang kulit lalu ku goreng guna sedikit saja minyak masak. Bila udang tu agak separuh masak, aku tuangkan 1 setengah cawan air ke dalam kuali yang sama. Mendidih saja air, aku masukkan mi segera. Setelah 2-3 minit baru aku masukkan perencah. Taburkan sedikit potongan halus lada kecil. Padam api, masukkan mi ke dalam mangkuk, hidangkan mi. Mak ai.. punya la sedappp!! Kombinasi udang galah segar dan mi segera perisa soto ayam memang mengena.. phh., slurppp...

Ulasan