Amber Heard akhirnya mengaku TIDAK menunaikan derma $3.5 juta

Dunia hiburan, berita artis luar negara:
Terkini tentang perbicaraan saman Johny Depp ke atas bekas isterinya, Amber Heard


Amber Heard memberi keterangan di Mahkamah Fairfax County Circuit, Virginia
Amber Heard akhirnya mengaku TIDAK menunaikan derma $3.5 juta yang dijanjikan kepada ACLU dengan $7 juta hasil dari penceraiannya dengan Johnny Depp (walaupun memberitahu mahkamah tinggi UK yang dia ada menderma) - dan menyalahkan Johnny kerana menyamannya dan membuat dia kehabisan wang.

•Amber Heard memberi keterangan pada hari Isnin bahawa dia gagal membayar derma $3.5 juta yang dijanjikannya kepada ACLU kerana tuntutan mahkamah $50 juta Johnny Depp terhadapnya.
•Bagaimanapun Heard telah mendakwa beberapa kali - termasuk di bawah sumpah dalam kes libelnya pada 2020 dengan Depp di UK - bahawa dia telah mendermakan keseluruhan penyelesaian kepada badan amal
•'$7 juta keseluruhannya telah didermakan - Saya membahagikannya antara ACLU dan Hospital Kanak-kanak Los Angeles,' kata Heard dalam wawancara 2018 di rancangan TV Belanda RTL Late Night. 'Saya tidak mahu apa-apa'
•Heard berkata hari ini, 'Saya berhasrat sepenuhnya untuk memenuhi semua ikrar saya. Saya suka dia berhenti menyaman saya supaya saya boleh melakukannya'
•Dia berkata dia menderma wang itu kepada badan amal kerana dia 'tidak pernah berminat dengan wang Johnny'


Amber Heard akhirnya mengaku gagal membayar derma $3.5 juta yang dijanjikannya kepada ACLU selepas mendakwa telah membuat sumbangan itu.

Memberi keterangan pada Isnin, Heard berkata Depp menyamannya dan itu menghalangnya daripada memenuhi janjinya untuk mendermakan keseluruhan penyelesaian perceraiannya bernilai $7 juta.

Bagaimanapun, Heard telah beberapa kali mendakwa - termasuk di bawah sumpah dalam kes libel Depp 2020 di UK - bahawa dia telah mendermakan keseluruhan penyelesaian kepada badan amal.

Heard muncul dalam rancangan bual bicara Belanda RTL Late Night pada 2018 di mana dia berkata, '$7 juta keseluruhannya telah didermakan - Saya membahagikannya antara ACLU dan Hospital Kanak-kanak Los Angeles . Saya tidak mahu apa-apa.'

Di mahkamah hari ini Heard berkata dia masih belum membuat derma penuh 'kerana Johnny menyaman saya sebanyak $50 juta pada Mac 2019.'

Heard berkata, 'Saya berniat sepenuhnya untuk memenuhi semua ikrar saya. Saya suka dia berhenti menyaman saya supaya saya boleh melakukannya.'

Terence Dougherty, Ketua Pegawai Operasi dan Peguam Am ACLU, memberi keterangan awal dalam kes itu dan berkata setakat ini hanya sejumlah $1.3 juta sama ada telah didermakan oleh Heard atau bagi pihaknya.

Daripada wang itu, Heard menyumbang $350,000 secara langsung pada Disember 2018 dan dia tidak membayar sebarang wang sejak itu. $100,000 telah dibayar oleh Depp dan $350,000 lagi datang daripada dana di Fidelity, sebuah syarikat pelaburan.

Bayaran $500,000 lagi datang daripada akaun di firma pelaburan Vanguard, yang Dougherty berkata dia 'percaya ia adalah dana yang ditubuhkan oleh Elon Musk.'

Peguam Heard, Elaine Bredehoft bertanya mengapa Heard menerima penyelesaian $7 juta daripada Depp.

Heard berkata: 'Saya tidak kisah tentang wang itu. Saya diberitahu jika saya tidak bersetuju dengan jumlahnya ia boleh dibatalkan, kami tidak akan pernah selesai. Saya mengambil jauh lebih sedikit daripada apa yang mereka tawarkan dan apa yang saya berhak.'

Heard berkata dia menderma wang itu kepada badan amal kerana dia 'tidak pernah berminat dengan wang Johnny.'

Dia berkata 'Saya hanya mahukan keselamatan saya dan masa depan saya dan dia berkompromi itu...Saya mahu dia meninggalkan saya sendirian. Saya telah mengatakannya sejak 2016.'

PERUNDINGAN PENCERAIAN

Heard berkata dalam pendiriannya hari ini bahawa semasa rundingan dengan Depp, dia meminta Depp berhenti membocorkan cerita kepada media. Depp bersetuju untuk berbuat demikian tetapi hanya jika Heard bersetuju dengan syarat tertentu.

Dia berkata: 'Dia mahu saya menggugurkan tuduhan, atau beberapa versi daripada itu, kembali bersamanya dan pergi melawat dengannya dalam bas pelancongan. Perkara-perkara tertentu yang mustahil dan bertentangan dengan semua, semua yang saya pertahankan dalam mendapatkan perintah larangan saya.'

'Saya berasa seperti saya tidak dapat menjalani hidup saya, orang ramai berpaling dari saya, saya tidak pernah dibanjiri dengan akhbar sebanyak itu. Setiap saksi yang secara tidak langsung menyokong saya dihujani (bombarded)'

Ditanya apa yang penting baginya mengenai perceraian itu, Heard berkata ia hanya kenyataan yang mereka keluarkan.

Dia mahu 'membuat akhbar keluar dari perkara ini' dan menghentikan dia dan keluarganya diganggu.

Heard berkata: 'Dalam kenyataan itu untuk membersihkan nama saya, saya mahu membersihkan nama saya, itu sahaja yang saya ada. Saya datang dari ketiadaan. Apa yang saya ada hanyalah integriti saya dan nama saya dan itulah yang dia berjanji untuk mengambil daripada saya'.

Akauntan dan pengurus perniagaan Depp Edward White memberi keterangan awal dalam perbicaraan dan memberitahu mahkamah bahawa Heard pada mulanya menuntut $4 juta selepas perceraian pada Mei 2016.

Kemudian permintaan 'terus meningkat' kepada $5 juta dan kemudian naik kepada $5.5 juta, kata White.

Apabila rundingan perceraian diteruskan, jumlah itu terus meningkat dan melonjak kepada $7 juta yang akhirnya menjadi penyelesaian terakhir.

White berkata bahawa selain itu Depp perlu membayar $500,000 daripada yuran guaman Heard dan semua hutang yang terkumpul semasa perkahwinan mereka - dengan segala-galanya dibayar kepadanya tanpa cukai.

Menurut White, 'jumlah pertimbangan' yang dibayar kepada Heard oleh Depp ialah $14.25m.

Perbicaraan itu juga mendengar bulan lalu bahawa Heard mengancam untuk memberi Depp secara terbuka dengan perintah sekatan jika dia tidak meneruskan kehidupannya dari segi kewangan selepas dia memfailkan perceraian.

Antara tuntutannya ialah 'penggunaan dan pemilikan eksklusif' Range Rover hitam yang dipandunya, dengan Depp terus membuat pembayaran ke arah kenderaan itu.

Dia juga mahu meneruskan kehidupan tanpa sewa di tiga penthouse Los Angeles yang dia dan rakan-rakannya tinggal, semuanya dimiliki oleh Depp, dan meminta suaminya yang terasing untuk menampung $125,000 daripada yuran guaman dan perakaunannya.

'JOHNNY KATA DIA AKAN MEROSAKKAN SAYA. SAYA AKAN MENJUAL "DEPENDS"'

Mahkamah mendengar beberapa siri rakaman panggilan telefon antara Depp dan Heard pada musim panas 2016 selepas perceraian mereka.

Dalam salah satu daripadanya Heard memberitahu Depp: 'Saya tidak mengejar wang anda.'

Menjelaskan rakaman itu, Heard berkata: 'Johnny memberitahu saya dia akan merosakkan saya. Bahawa tiada siapa yang akan menyentuh saya secara profesional. Bahawa saya tidak akan bekerja lagi. Saya akan menjual "Depends"', merujuk kepada produk inkontinens dewasa.

Heard berkata: 'Dia akan merosakkan kerjaya saya. Dia enggan tidak melibatkan diri dengan akhbar dengan membocorkan hal palsu (cerita).'

'Saya cuba menyuruhnya memanggil anjing-anjing itu. Dia memanggil saya penipu… Saya terus berkata jangan buat saya membuktikannya. Dia memanggil saya penipu dan mempunyai mesin PR yang canggih (bercakap kepada akhbar).'

Dalam rakaman lain, Heard memberitahu Depp bahawa ia 'tidak boleh dipercayai' untuk mencadangkan dia memalsukan kecederaannya dan bahawa dia telah terlibat dalam beberapa 'Kelab Fight rahsia', merujuk kepada filem mengenai kumpulan tinju bawah tanah.

Heard memberitahu Depp tentang bukti dan teks yang menyokong dakwaannya sejak bertahun-tahun.

Ditanya mengenai rakaman itu, Heard menjadi emosi dan menangis teresak-esak di dalam kandang saksi.

Dia berkata: 'Saya merayu Johnny untuk tidak membuat saya membuktikan apa yang saya perlu duduk di atas pendirian dan membuktikan dan bercakap mengenainya.'

'Terpaksa duduk di tempat saya duduk hari ini. Saya tidak mahu ini, saya tidak mahu berada di sini hari ini. Saya cuba menunjukkan sesuatu kepada seseorang yang saya tidak fikir mempunyai pemahaman yang kukuh tentang realiti.'

'Saya cuba menunjukkan betapa tidak masuk akal baginya untuk terus membuat saya membuktikan ini dengan menggelar saya penipu. Saya cuba membuat dia tidak memanggil saya penipu kerana semua yang saya katakan adalah kebenaran. Saya merayu dia untuk tidak memaksa saya membuktikannya….ada bertahun-tahun saya mengalami kecederaan pada tarikh kami bergaduh. Gambar dari 2012. Saya cuba menyatakan sama ada anda rasa orang lebih suka percaya ini adalah kempen yang rumit, bertahun-tahun lamanya, untuk apa? Ia kelihatan gila.'

'Saya fikir tiada siapa yang menasihatinya demi kepentingannya, sentiasa dikelilingi oleh lelaki "yes" dan tiada siapa yang mengatakan ini gila, jangan lakukan ini. Saya tidak mahu menyakitinya. Saya sangat menyayanginya. Itulah sebabnya saya menjelaskan mengapa saya tidak membuat laporan polis. Saya tidak mahu perkara ini mencederakan Johnny.'


- Artikel dipetik, diterjemah dari Mail Online. Kesilapan dalam terjemahan bahasa mungkin berlaku.

Ulasan